Гарантійний ремонт ноутбука: від А до Я



Поговоривши про те, що робити в разі поломки техніки, в цей раз ми вирішили більш докладно зупинитися на одному конкретному пристрої — ноутбуці. Мотивація проста: з усіх часто придбаних пристроїв ноутбук є найдорожчим і найскладнішим в ремонті. На відміну від мобільного телефону, який теж може коштувати під тисячу доларів, ноутбук при ремонті потребує більш уважного до себе ставлення — хоча б тому, що він складається з величезного числа деталей, кожна з яких може бути причиною виходу з ладу техніки. Згідно з результатами дослідження аналітичного агентства Gartner, опублікованими торік, ймовірність поломки ноутбука протягом року з моменту покупки становить 15%, протягом чотирьох років — 22%. Це означає, що майже кожен четвертий ноутбук зламається через 4 роки після придбання! Про те, як правильно себе вести в цій неприємній ситуації, ми вирішили з’ясувати, з перших рук — знайшли авторизований компанією Toshiba сервісний центр по обслуговуванню ноутбуків —MicroComp — і поставили все цікавили нас питання.Хочупорекомендувати https://uabattery.com/notebook/dell-battery

Страшне слово «негарантия»

Зіткнувшись ніс до носа з фактом необхідності ремонту ноутбука, користувач зазвичай відправляється в сервісний центр, адресу якого вказано в гарантійному талоні або на офіційному сайті виробника, і вимагає безкоштовного усунення несправності. Однак трапляється, що фахівці сервісного центру відмовляють у безкоштовному ремонті, вимагаючи оплатити вартість роботи, і витрати на придбання та доставку необхідних деталей. Тут багато починають «качати права»: мовляв, як же так, адже у мене термін гарантійного обслуговування ще не закінчився, і взагалі я не винуватий, що ноутбук не включається!

А на задньому плані – купа зламаних ноутбуків (130кб)
А на задньому плані – купа зламаних ноутбуків

Суддею в цьому спорі може стати тільки керівництво користувача — та сама книжечка, що обов’язково входить в комплект поставки та яка зазвичай після покупки пристрою марно припадає пилом у якому-небудь самому темному ящику робочого столу.

Саме в керівництві користувача і в гарантійному талоні докладно і чітко прописано все те, що можна робити з ноутбуком. Так, у талоні на ноутбук Toshiba чорним по білому написано: «…залишає за собою право відмовити в гарантійному, так і безкоштовному сервісному обслуговуванні вироби у разі недотримання викладених умов…».

Запам’ятайте головне: гарантія — річ дуже тендітна, і втратити право на гарантійне обслуговування легше легкого. Явні механічні пошкодження, сліди від води або інших пролитих рідин, самостійні спроби поліпшити — все це веде до зняття пристрою з гарантії.

Тому не рекомендується проводити над ноутбуком операції, не дозволені керівництвом користувача. Список операцій, які дозволено проводити з ноутбуком в домашніх умовах, найчастіше обмежений зміною модуля оперативної пам’яті, рідше — заміною жорсткого диска (шукайте ілюстровані інструкції у керівництві користувача). У будь-якому випадку несанкціонована і некваліфікована спроба ремонту позбавить вас гарантії остаточно і безповоротно.

В сервіс-центрі розповіли ще одну цікаву річ. Ще одна поширена причина зняття ноутбука з гарантії — інсталяція на пристрій стороннього системного розганяє софта, або батарейних бенчмарків. Тут, звичайно, треба постаратися, але взагалі установка таких утиліт або «нерідних» системних драйверів загрожує неприємностями — аж до псування мікросхем і випалювання нутрощів ноутбука. Звичайно ж, і цей випадок є негарантийным.

Мокру справу
Одна з найпоширеніших причин виходу ноутбуків з ладу — випадкове перекидання на пристрій чашки з кавою або чаєм. Якщо ваш лептоп став жертвою «мокрухи», краще діяти за таким планом:
1. Відразу ж вимкніть ноутбук, вийміть шнур живлення і вийміть акумуляторну батарею, після чого переверніть ноутбук догори дригом, тобто дном наверх. Так ви хоча б мінімізуєте ймовірність попадання рідини на материнську плату.
2. Ні в якому разі не вмикайте пристрій у надії «авось запрацює». Не запрацює. А от гірше від цього точно стане — якщо спочатку вода могла потрапити тільки на клавіатуру і вивести її з ладу, то при спробі включення може відбутися замикання.
3. Вирушайте в авторизований сервісний центр. Не чекайте, поки пристрій висохне і, може бути, запрацює без втручання інженерів: в кращому разі висохне тільки клавіатура, а ось материнська плата або жорсткий диск вийде з ладу. Погодьтеся, не кращий варіант.
Куди бігти?

Отже, сталося страшне: ноутбук відмовився включатися. Все начебто як завжди — і до мережі підключено, і кнопка Power натиснута, але разом радісного привітання Windows ви бачите незвично чорний, зовсім мертвий екран, і жоден з індикаторів не підморгує вам своїм зеленим оком.

Саме час звертатися в сервісний центр, адресу якого вказано у вашому гарантійному талоні. У попередньому номері Mobi ми вже говорили, що гарантію на техніку може давати як його виробник, так і продавець, у якого ви придбали ноутбук, тобто де юро ви можете вибирати, в чий сервісний центр вам звертатися. Де факто ж сервісний центр магазину далеко не завжди авторизований вендором на проведення гарантійного ремонту. Тому при виникненні будь-якої проблеми з ноутбуком відразу звертайтеся в сервісні центри вендора, зазначені у гарантійному талоні, або, при відсутності такого, — на його офіційному сайті.

Операційна для ноутбуків. Все тихо і спокійно (106kb)
Операційна для ноутбуків. Все тихо і спокійно

Навіть якщо термін безкоштовного гарантійного обслуговування вже минув, вам все одно варто звертатися за допомогою в «рідній» сервіс-центр, оскільки його фахівці мають навички роботи з пристроями, такими вашому, доступ до технічної документації, і, крім того, можуть похвалитися добре налагодженими каналами постачання запасних частин. З іншого боку, закінчення гарантійного терміну передбачає оплату послуг сервісного центру з повним тарифом, тому можна знайти будь-яку розумну майстерню або знайомого майстра, які полагодять ваш ноутбук за подібну ціну. Правда, якщо «знайомий майстер» не впорається з ремонтом ноутбука, йому все одно доведеться звернутися в авторизований сервісний центр — небудь за деталями, або ще чим-небудь. Ну а самостійно, будинку, полагодити ноутбук практично неможливо — спроби це зробити лише погіршать ситуацію.

Згідно із Законом про захист прав споживачів, у тому випадку, якщо при діагностиці ноутбука будуть виявлені суттєві недоліки пристрою, ви можете зажадати заміни ноутбука на аналогічний або іншу модель з перерахунком ціни (більш докладно про це — у статті «Майстра викликали?» з попереднього номера Mobi). Так от, якщо працівник сервісного центру виявить сліди спроб некваліфікованого ремонту, ніхто не буде міняти ноутбук навіть у тому випадку, якщо він вийшов з ладу внаслідок заводського дефекту.

Часто виникає питання: що брати з собою, вирушаючи в сервіс-центр. Все залежить від того, який у вас ноутбук. Приміром, у Toshiba немає паперового гарантійного талона, зате є унікальний серійний номер, за яким ноутбук після покупки необхідно зареєструвати і поставити на гарантійний облік на сайті компанії. Ця операція гарантує, що ваш ноутбук візьмуть на ремонт в будь-якій точці світу.

У випадку, якщо у вас виникнуть якісь проблеми, авторизований сервіс-центр не потрібно буде приносити нічого, крім ноутбука, навіть блок живлення і документацію, — всю інформацію про машини отримають з бази даних. У будь-якому випадку, якщо ви хочете уникнути зволікань і взаємного непорозуміння, зателефонуйте в сервіс-центр і уточніть, що з собою брати. Офіційний чек з магазину і правильно заповнений гарантійний талон (якщо такий взагалі є) ще ніколи і нікому не заважали.

Розповідати по телефону про симптоми несправності ноутбука не варто — краще поділитися своїми підозрами вже в сервісному центрі. Звичайно, у майстрів є свої способи діагностування ноутбуків, недоступні простим смертним, проте ваш «розповідь очевидця» може заощадити час і значно спростити пошук дефекту. Чим докладніше ви викладете симптоми, тим легше буде інженеру визначити причину несправності і усунути її.

Припливи і відливи
(83kb)
Як і в будь-якому іншому бізнесі, в сервісних центрах існує своє поняття про сезонність. За даними сервіс-центру MicroComp, влітку в сильну спеку або після новорічних свят ноутбуки ламаються набагато частіше — в першому випадку від перегріву, у другому — з вини недбайливих власників, опрокидывающих олів’є і заливну рибу на лептопи. Влітку до них дуже часто приносять «утоплеників» — ноутбуки, впали в море або річку.
Все це призводить до появи значних черг в сервісних центрах. Тому, якщо стояти в чергах ви не любите, намагайтеся звертатися до майстрів в позаурочний час, тобто не в обідню перерву і не ввечері. У звичайний час в тому ж MicroComp черг немає і в помині — приймання ноутбука займає буквально кілька хвилин.
Діагностика і ремонт

Після огляду ноутбука і вирішення питання про гарантійному обслуговуванні майстер сервісного центру здійснює діагностику ноутбука. До речі, перед тим як прийняти ноутбук на ремонт, в авторизованому сервісі складуть акт приймання-передачі пристрою, в якому буде детально прописана комплектація ноутбука і її зовнішній стан.

Незважаючи на побоювання багатьох користувачів, на процедуру діагностики йде від одного до трьох днів. Всі терміни гарантійного обслуговування регламентуються виробником техніки, наприклад, та ж Toshiba веде суворий контроль за роботою авторизованих центрів і перевіряє їх мало не в режимі онлайн.