Не тільки седани і хетчбеки. Знайшов 10 класних кузовів автомобілів, про які знають одиниці

16

Кузова класифікуються не тільки за типами, але і за видами. Найбільш поширені — трехобъемные. У них салон, моторний відсік і багажне відділення займають окремі обсяги — капот і багажник чітко виражені. У двохоб’ємних багажне відділення з’єднане з салоном, зовні доступ до нього відкривається через кришку, яку прийнято вважати задніми дверима. У однооб’ємних кузовів або все знаходиться всередині салону, або моторний відсік зі скошеним капотом візуально є його плавним продовженням: яскраві представники — мікроавтобуси і мінівени.

Трьохоб’ємний кузов з двома дверима. Саме їх кількістю він відрізняється від седана. Сидіння розташовані в два ряди. Для більш легкого доступу до задніх, спинки передніх часто відкидаються до приладової дошки. Крім того, двері на 15-20% довше, ніж у чотиридверних варіантів. Автомобілі з такими кузовами коштують на 5-10% менше і нерідко позиціонуються як спортивні. Популярність подібні машини придбали в 30-х і були особливо поширені в сша аж до 80-х, поки їх не витіснили тридверні моделі. Одним з перших серед масово випускалися дводверників став ford a tudor. А вид, який тепер вважається класичним, кузова придбали в 50-х.у радянському автопромі цей тип представляло сімейство «запорожців», починаючи з моделі «заз-966». Зараз серійно тудори практично не випускаються-одним з небагатьох винятків є chevrolet camaro ls.

Цей тип відноситься до двохоб’ємних кузовів, хоча зовні може нагадувати і трьохоб’ємні. Його основна особливість полягає в кришці багажника, що піднімається разом із заднім склом. Багажне відділення не відокремлене від салону перегородкою, що дозволяє перевозити трохи більше вантажу. Якщо ж прибрати заднє сидіння, то вийде транспортувати і досить габаритні речі, які в седан просто не помістяться (хоча візуально такі автомобілі часто схожі і мають однакову довжину). Яскравий приклад-skoda octavia. Правда, на російському ринку вона позиціонується як хетчбек, незважаючи на те, що у такого кузова укорочена задня частина. Просто подібна назва для нашого вуха звичніше. Але саме повноцінна довжина і наявність похилих задніх дверей є відмінними рисами ліфтбеків. У них необов’язково повинен бути виступ багажника у вигляді сходинки. Прикладом може служити тридверний амс spirit 1979 року.

Bmw z4

Автомобіль з трьохоб’ємним кузовом, відкидним м’яким верхом і одним рядом сидінь. Зараз деякі виробники називають так свої двомісні моделі навіть з фіксованим дахом, хоча за визначенням це невірно. До класичних сучасних родстерів відноситься bmw z4 і інші подібні спорткари. Цікаво, що зараз машини з таким типом кузова обов’язково оснащені потужним двигуном і коштують досить дорого. Однак на зорі промислового автомобілебудування все було навпаки. Наприклад, родстер на базі ford t купували як бюджетний варіант першої масово випускалася машини в історії. Такий стан речей зберігався ще в 50-х.двомісні моделі оснащувалися посередніми моторами і через свою непрактичність коштували дешево. Найбільшого поширення вони отримали в сша. Звідти ж пішла мода орієнтувати родстери на спорт.

Тарга

Porsche 911 s4 targa

Такий кузов також ставитися до трьохоб’ємним. Їм оснащуються двомісні спорткари зі знімним дахом. Вона може бути як м’якою, так і жорсткою, складатися з одного або декількох сегментів. Основна відмінність від родстера-наявність за сидіннями дуги безпеки з заднім склом. Зараз такі машини рідкість. З сучасників до них відноситься porsche 911 s4 targa. Власне, саме завдяки цій компанії і народилася назва. Воно з’явилося в 1966 році, коли porsche представив на гонці «тарга флоріо» модель 914 з характерним кузовом. Однак вперше подібна компоновка з’явилася на п’ять років раніше — в однієї з модифікацій автомобіля triumph tr4. Подібні машини були особливо популярні в 70-80-х. Хоча родоначальником типу була європа, найбільшого поширення він отримав в сша-це сталося, коли там намагалися заборонити звичайні родстери через низьку безпеку при перевороті.

Bentley continental gt

Двохоб’ємний кузов з дахом, плавно переходить в багажник. Характерна риса-каплевидная або близька до неї форма задньої частини. У серійних лінійках зустрічається досить рідко. Сучасні автомобілі цього типу оснащені жорстко зафіксованим заднім склом-піднімається тільки металева кришка багажного відділення. В основному це робиться з естетичних і маркетингових міркувань-щоб підкреслити спортивність. Один із прикладів — bentley continental gt. Спочатку фастбеки проектувалися з практичним розрахунком. За задумом інженерів, поліпшена аеродинаміка повинна була скоротити витрату палива. Це давало результати в 30-50 роках, але в даний час великої ролі не грає. Першою серійною машиною з кузовом такого типу була tatra t77 1934 року. В срср з 46-го по 58-й випускалася «перемога». Польський варіант» варшава » вироблявся до 1971 року.

Vuhl 05

Гоночний автомобіль з трьохоб’ємним видом кузова. Деякі вважають, що це-просто європейська назва родстера. Але це не так. У справжнього спайдера немає навіть забирається даху. Її просто нема за що кріпити, адже лобове скло або відсутня зовсім, або являє собою невеликий козирок, покликаний частково захищати низько сидить водія від зустрічного потоку повітря. Таке технічне рішення дозволяє знизити вагу, адже в гонках на рахунку кожен грам. Спочатку подібні машини створювалися виключно для змагань, але пізніше випускалися малими серіями для любителів швидкої їзди. Яскравий приклад-porsche 550 зразка 1953 року. Ще одна модель, яка заслуговує на увагу, — renault spider 1996-го (в гоночному варіанті). У 2015-му було також запущено виробництво vuhl 05. Такі суперкари на дорогах практично не зустрічаються, а їх стихія — гоночний трек.

Mercedes-benz cl-class

Одне з найоригінальніших дизайнерських рішень для серійних автомобілів. Вид кузова відноситься до трьохоб’ємних. Хардтопами можуть побут машини з жорстким дахом, оснащені як чотирма, так і двома дверима. Основна відмінність-відсутність центральних стійок при опущених вікнах. У деяких моделей скла в піднятому положенні щільно стикуються між собою, у інших стійки опускаються разом з ними. Такі машини особливо привертають увагу в теплу погоду. На сучасному ринку їх небагато, оскільки це-преміум-сегмент. Яскравий приклад-mercedes-benz cl-class. Пік популярності даних кузовів припав на 50-70 роки. Одним з класичних представників є амс ambasador 1958 hardtop. Були навіть кабріолети-хардтопи (такі як одна з модифікацій ford skyliner 1958) — правда, особливою популярністю вони не користувалися, оскільки забирається в багажник жорсткий дах місця для вантажу не залишала.

Фаетон

Спочатку так називалися легкі кінні коляски — пізніше назва перейшла до автомобілів. Вони могли бути з дво-або трьохоб’ємними кузовами. Останні оснащувалися невеликим багажником, що нагадував скриню. Наприклад, ford a phaeton випускався як з ним, так і без нього. У другому випадку місце для багажу не передбачалося. Головна особливість кузова фаетон-м’який знімний дах і відсутність повноцінного бічного скління. В негоду його замінювали брезентовими шторками з целулоїдними віконцями. При цьому у деяких машин було по два вітрових скла. Додаткове встановлювалося перед пасажирськими сидіннями. Згодом до фаетонів стали відносити і автомобілі з не опускаються стеклами. Такі вікна при необхідності демонтувалися. Найбільш поширений у нас приклад — » уаз 469″, широко застосовувався у військовій діяльності та сільській місцевості.

Maybach 62s landaulet / auto vercity

У сучасному розумінні це — трьохоб’ємний вид кузова з жорстким дахом над передніми сидіннями і відкидним верхом над задніми. Назва пішла від німецького міста ландао, де почали виготовляти карети за такою схемою. Автомобілі з подібною опцією з’явилися ще на початку хх століття і користувалися популярністю у заможних персон аж до його середини. Особливо модними ці машини були в європі. Їх тримали в своїх автопарках багато монархи — в тому числі, микола ii. Так що володіння таким автомобілем підкреслювало статус власника. Пізніше популярність пішла на спад, але невеликі партії випускалися. Яскравий приклад-mercedes-benz 600 landaulet. Моделі з кузовом ландо на замовлення виробляють і в наші дні. Так було випущено кілька екземплярів maybach 62s landaulet. А ось виготовлений для весілля принца монако альберта ii lexus ls 600h landaulet, з відкидним скляним дахом, в світі всього один.

Брогам

Cadillac eldorado brougham town car concept

Назва цього типу також дісталося у спадок від карет. Кузови таких автомобілів ставилися як до двохоб’ємних, так і до трьохоб’ємних видів. Масового поширення вони не отримали і випускалися лише кількома виробниками. Характерна риса-жорсткий дах ззаду і її повна відсутність над передніми сидіннями. Подібна компоновка була популярна на початку хх століття. Вважалося, що це підкреслює статус власника. У 1905 році кузова брогам з’явилися на деяких екземплярах delaunay-belleville. У 20-30-х відкрита передня частина була в однієї з версій rolls-royce phantom ii. У той же час побачила світ модель bugatti type 41 royale — їх було побудовано всього шість. Після другої світової війни непрактичний тип кузова чекало забуття. У 1956 році виробили єдиний екземпляр концепт-кара cadillac eldorado brougham town car concept. Надалі слово» брогам » з’являлося в назвах різних повністю закритих автомобілів.