Огляд і тестування корпусу aerocool splinter duo

47

Зміст

Вступ

Я вже якось побіжно згадував, що зараз пішов новий тренд на подвійну підсвічування, коли є елемент rgb в передній панелі і ще їй обладнані вентилятори. Одну таку модель я розглядав-це aerocool gladiator duo.

Однак там спереду не було сітчастої панелі, а були тільки великі повітрозабірники зверху і знизу, а по середині була глуха панель з rgb вставкою. Проте, виробник укомплектував пристрій трьома вентиляторами: два зверху і один ззаду, які оснащувалися rgb підсвічуванням. В цілому реалізувати при цьому ще сітчасту панель спереду можна, щоб за нею додатково встановлювати вентилятори і поліпшити повітряний потік. В основному це необхідно для установки радіатора систем рідинного охолодження спереду. При цьому повітря буде рівномірно надходити по всій його площі, а не з того місця, де є повітрозабірник.

Реалізувати ідею з подвійним підсвічуванням виявилося не дуже складно, але є різні підходи. Самим логічним-виглядає створення каркасної передньої панелі з елементом підсвічування і обтічної його сіткою. Саме так це реалізувала компанія aerocool в своєму новому корпусі splinter duo.

Також цікаво буде подивитися, на яку модель корпус схожий найбільше, а може він знову унікальний в усіх відношеннях. Приступивши.

Упаковка і комплектація

Коробка середніх розмірів, виготовлена зі звичайного картону. Її габарити складають 585 х 270 х 460 мм, маса – 6,85 кг.з боків прорізів для ручок не, що не дуже зручно. Коробка велика і не дуже легка, тому в магазині доведеться робити перенесення зі скотча. У моєму випадку так і було.

Оформлення вже знайоме і звичне. Зверху і знизу коробка заклеєна скотчем. Там немає ніякої інформації крім транспортувальних значків. Тому будемо вивчати бічні стінки.

На основній поверхні можна побачити фрагмент корпусу при перегляді на нього спереду. Повне уявлення про пристрій по цьому схематичному зображенню отримати складно, але видно, що спереду є сітка. Також тут присутній текст, де зазначено, що корпус відноситься до формату mid tower, а ще повідомляють про якийсь незвичайний дизайн з argb елементом на панелі. Також нам розповідають про те, що є 6-портовий rgb хаб. Ще можлива установка систем рідинного охолодження.

Подивимося тепер на протилежну сторону.

Знову ми бачимо зображення корпусу, але на цей раз з правого боку і під кутом. У лівій частині на цей раз знаходиться величезна таблиця зі специфікацією. У ній зазначено, що товщина металу 0,5 мм, передня панель із пластику abs і сталі, а також багато іншої корисної інформації.

Знизу на декількох мовах повідомляється наступна інформація:

  • сумісний з материнськими платами addressable rgb;
  • argb led дизайн на передній панелі;
  • підтримка систем рідинного охолодження;
  • максимальна кількість підтримуваних вентиляторів — 8;
  • максимальна висота системи охолодження процесора — 161 мм;
  • підтримка відеокарт преміум-класу довжиною до 326 мм;

Давайте тепер подивимося на коробку з усіх боків.

На одній бічній стороні ми бачимо інформацію про комплектацію пристрою, а на іншій просто є місце для транспортувальних наклейок.

Відкривши коробку, я виявив, що корпус розташований передньою панеллю вгору. В якості каркаса використовується пінопласт.

Витяг корпусу з упаковки не викликає проблем. Комплект поставки знаходиться всередині корпусу. Він складається з невеликої інструкції і пакетика з аксесуарами.

Інструкцію цю можна вивчити безпосередньо на сайті компанії або тут. Що стосується аксесуарів, то їх не так багато.

  • кілька стяжок.
  • набір різних гвинтів.
  • гвинти для кріплення двох вентиляторів до нижньої внутрішньої панелі.
  • адаптер для закручування втулок.
  • 6-портовий rgb хаб aerocool h66c.

Зазвичай він вже десь приклеєний всередині, але на цей раз просто був окремо. У комплекті з ним вже є кабелі для підключення живлення і синхронізації з материнською платою.

Дизайн і особливості корпусу

Корпус не дуже великий, але широкий. Його габарити складають згідно специфікації 210 х 519 х 404 мм, маса – 6.1 кг.

В описі зазначено, що одна бічна стінка зі скла інша сталева. Корпус розміру mid tower з нижнім розташуванням блоку живлення. Рама корпусу сталева, передня панель пластикова з вставкою зі сталевої сітки. У місцях з’єднання використовуються заклепки. Товщина металу заявлена виробником як 0.5 мм. Метал не здається фольгою, нічого не гнеться, мнеться або люфтит.

В цілому виготовлення акуратне. Все рівно підігнано, немає ні щілин не задирок і інших виробничих дефектів / недоробок.

Реклама

Корпус виглядає дорого і симпатично. Незважаючи на те, що передня панель пластикова і здається глухий, зверху і знизу є решітки зі сталевою сіткою, для забору повітря. Таких прорізів повинно вистачити для потужного потоку, але в комплекті немає вентиляторів спереду тому, що тут передбачається, використання системи aio.

Однак це не означає, що вентиляторів немає зовсім, їх тут цілих три і всі працюють на вихлоп. Це теж непогано, адже вони не можуть прокачувати через себе вакуум, а все одно пропускають через себе потік повітря, і він швидше залишає межі корпусу. Єдиний момент-два з них дмуть вгору, тому дах накривати небажано.

Бічна скляна панель тут тримається не як зазвичай наскрізь чотирма гвинтами. В даному випадку вона засувається і фіксується двома баранчиками ззаду.

реклама

Скло приклеєне до двох сталевих пластин. На одній знаходяться загин з двома отворами для фіксації, а на іншій виступи для пазів. Скло обклеєне плівкою, і воно абсолютно прозоро. Якщо і є тонування, то вона зовсім незначна. По периметру є чорна рамка шириною близько 20 мм.

Чи надійно приклеєні ці сталеві планки? так, дуже навіть добре. Мені такий варіант відкриття і фіксації бічних дверей подобається більше, ніж гвинти наскрізь, але найкращий варіант, на мій погляд, це петлі. Дуже шкода, що тут їх немає.

Права сталева стінка також кріпиться на двох баранчиках, які можна відкручувати без спеціального інструменту.

Реклама

Вона не опукла, а замість цього внутрішня панель втоплена вглиб на 24 мм.

Збоку тепер добре стало видно, що передня панель невелика, а ще вона пряма і рівна з смужкою посередині і гратами з сітками зверху і знизу. Виглядає все це дуже симпатично, і не займає багато місця. Внизу є тунель, де захований блок живлення і частина його проводів.

Конструкція стійок не така проста. По периметру є вигини на бічних планках. Вони утворюють складні профілі і збільшують жорсткість. У місцях з’єднання профілів каркаса корпусу присутні заклепки. Метал тут не здається тонким і в цілому рама вийшла міцна і жорстка.

Реклама

Давайте спочатку подивимося на корпус знизу. Тут ми бачимо традиційну сітку для захисту від пилу. Вона розташована в місці захоплення повітря блоком живлення. Ще вона легко знімається, її можна мити і пилососити.

Ще знизу видно гвинти кріплення кошика жорстких дисків. Пересунути її не можна, а можна демонтувати зовсім. Якщо у вас немає 3,5 » накопичувачів, то краще буде її просто зняти.

Корпус стоїть на двох великих пластикових опорах, на яких є чотири квадратика з м’якого пористого матеріалу для стійкості.

Реклама

Кожна з опор кріпиться за допомогою саморізів до основи. Замість гуми тут використовуються вставки з м’якого пористого матеріалу. Корпус навіть порожній стоїть дуже добре, і зрушити його важко. З зібраної в ньому системою він стоїть як прикручений.

Зверху корпус теж дуже добре вентилюється. Для цього тут знаходиться просто величезна сітка з магнітною рамкою. Вона легко знімається і очищається. Мінус полягає лише в тому, що корпус не можна вхопити за сітку, вона буде зрушуватися. Однак при переміщенні її можна легко зняти і поставити, коли корпус вже буде стояти на місці.

Нагорі грані скошені і верхня панель помітно піднята, щоб можна було без проблем розмістити вентилятори, які там вже встановлені штатно. Тепер не треба хвилюватися, що там буде заважати материнська плата або дроти. Місця достатньо.

Ідея відмінна, але, на мій погляд, верхні вентилятори працюють на видув і все тепле повітря піде вгору.

Також зверху знаходяться роз’єми і кнопки. Вони зовсім не на передній панелі, а дійсно розташувалися зверху корпусу окремим блоком як на aerocool aero one. Нарешті можна з упевненістю сказати, що gladiator — це його похідна.

Є кнопки power і перемикач режимів підсвічування або reset, а з роз’ємів присутні два usb 3.0. Крім цього є два індикатора (живлення і активності накопичувача) і два джека для навушників і мікрофона. Зсередини це все виглядає не так красиво. Кнопку для перемикання режимів підсвічування теоретично можна переробити під reset, але краще б вона була окремою і ще б пару портів usb не були б зайвими.

Передня панель легко знімається.

Вона виготовлена з пластику abs чорного кольору. Зсередини вона виглядає простувато, але зовні досить непогано, завдяки смужці rgb і поверхні стилізованої під карбон. Кріпиться передня панель на вісім фіксуються втулок до рами корпусу.

Крім rgb модуля, на передній панелі в корпусі ще є три вентилятора з argb підсвічуванням. Для управління режимами в комплекті є спеціальний хаб aerocool h66c з шестиконтактними роз’ємами. Однак всі вони знаходяться не спереду. Два з них зверху, а один ззаду. Всі вони розміром 120 х 120 мм.

Спереду знаходиться великий отвір для установки радіатора aio і вентиляторів. Виробник повідомляє, що можна встановити навіть 360 мм, але частина його буде вже знаходитися в нижній частині, де тунель.

Штатні вентилятори обладнані кільцем rgb-підсвічування по периметру і всередині корпусу крильчатки. Тому виходить такий ефект ніби вони світяться повністю. Зроблені вони дуже якісно.

Характеристики двигунів 12 в, 0.15 а.лопаті трохи підкручені, як у тихих вентиляторів і їх 11 штук.

Кожен вентилятор обладнаний специфічним шестиконтактним роз’ємом для того, щоб по одному кабелю забезпечувалася rgb підсвічування і живлення електродвигуна. Тому підключити пристрій безпосередньо до материнської плати не вийде, тільки через додається в комплекті контролер.

Ще один вентилятор встановлений ззаду на видув. Його положення не регулюється вгору і вниз. Модель схожа за стилем на передні, але вона поменше. Розмір становить 120 х 120 мм.тут лопатей стільки ж. Характеристики двигунів збігаються, а інформація про підшипники та інші характеристики знову відсутні.

Блок живлення встановлюється в тунель зсередини і фіксується гвинтами ззаду.

Вище знаходиться виріз для заглушки задньої панелі материнської плати і заглушки слотів розширення. Корпус не такий дорогий, тому вони виламуються.

Зі зворотного боку в тунелі знаходиться кошик для установки двох жорстких дисків 3,5″. Ще один накопичувач 2.5 » можна встановити на внутрішній панелі за правою стінкою. Для цього передбачені посадочні отвори.

Пора переходити до збірки.

Тестовий стенд

Тестування корпуса aerocool splinter duo (splinter duo-g-bk-v1) проводилося з наступними компонентами:

  • процесор: amd ryzen 5 5600x (3700 / 4600 мгц база/турбо);
  • кулер: noctua nh-d15;
  • термоінтерфейс: arctic mx-5
  • материнська плата: asus tuf gaming b450m-pro s, версія bios– 3002;
  • пам’ять: 2 x 8гб ddr4-4600, kingston hyperx predator (samsung b-die);
  • відеокарта: asus tuf gaming rtx 3090 oc 24 гб (1395 / 1740 / 1188 мгц (ядро/boost/пам’ять));
  • накопичувач ssd m. 2: kingston kc2500 500 гб;
  • блок живлення: aerocool bronze 750 вт.

Збірка системи

Збірка системи проходить легко і дуже комфортно. Всі технологічні отвори знаходяться в зручних місцях і навіть при змонтованій материнській платі цілком комфортно займатися підключенням роз’ємів. Повітряний кулер noctua nh-d15 не стає перешкодою для закриття скляної бічної панелі. Ні трубки, ні вентилятор кулера не торкаються скла. З правого боку достатньо місця для укладання кабелів і розміщення обладнання.

Контролер вентиляторів наклеюється на двосторонній товстий скотч і тому його легко можна переклеїти в будь-яке зручне місце. Жорсткі диски розміру 3.5 » встановлюються дуже просто. Один монтується в кошик, а інший зверху.

Багатофункціональний хаб h66c можна прикріпити в будь-яке місце. Потрібно його підібрати таким чином, щоб зручно було розводити дроти. Ситуація ускладнюється тим, що кабель від вентиляторів плоский, але широкий. Тому треба вибрати місце, де проблем з розводкою буде менше.

Невелику увагу хотілося б окремо приділити роботі pwm на цьому хабі. Тут є тонкощі експлуатації. Справа в тому, що є сумісність не з усіма системами і навіть з тими платами, де вона є, потрібно правильно її налаштувати. Цей момент важливий тому, що інакше швидкість регулюватися не буде, і система може вийти гучною. Сам виробник записав відео з цього приводу.

Якщо якісь питання залишилися неочевидні, слід звернутися до інструкції. Тут стає ясно, що роз’єми однакові, а контакти можуть відповідати за різні функції.

Наприклад, у материнських плат asus для забезпечення працездатності режиму pwm з цим контролером необхідно в bios вибрати відповідний пункт в налаштуваннях.

Після цього все починає працювати відмінно, а ось в режимі dc відповідно працювати не буде і у вимкненому стані теж, вентилятори будуть крутитися на максимальній швидкості.

Це потрібно враховувати при складанні та налаштуванні системи.

Вільного місця для проводів досить. Утворюється невеликий відсік між блоком живлення і кошиком дисків і туди можна укласти основну їх частину. Бічна кришка після розводки кабелів закривається легко і без зусиль. Всередині залишається досить вільного місця. Бічна панель зі склом також закривається без зусиль.

Після складання системи можна запустити і подивитися, як все працює.

Режимів роботи підсвічування багато, є дуже цікаві. Підсвічування можна відключити зовсім, якщо потримати кнопку 3 секунди. Є відео виробника з демонстрацією різних режимів роботи.

Результати тестів

Для тестів було вирішено використовувати кілька різних пакетів, які будуть рівномірно розігрівати окремо процесор і відеокарту: prime95 і furmark. Благо вони непогано справляються з цим завданням.

Крім цього було перевірено кілька варіантів використання штатних вентиляторів aerocool splinter duo і проведено порівняння корпусу з відкритим стендом.

  • відкритий стенд (ос);
  • три вентилятора включені (3fan);
  • шість вентиляторів включено (6fan)
  • всі корпусні вентилятори відключені (off).

рівень шуму 100 см, дб

простий / навантаження менше-краще

температура

температура cpu, °c

простий / навантаження менше-краще

температура gpu, °c

простий / навантаження менше-краще

Висновок

Aerocool splinter duo – це універсальний корпус з хорошою вентиляцією і хабом, який дозволяє управляти підсвічуванням і вентиляторами. Його конструкція проста, зручна і зрозуміла, тому з ним комфортно працювати. Збірка відбувається просто, а для укладання кабелів є достатньо місця. Майже всі грані корпусу округлені і зовні він виглядає відмінно, завдяки цікавим рішенням. Передня панель оснащується великою сіткою з дрібними осередками, а по центру проходить смуга rgb-підсвічування.

У корпусі використовуються три вентилятора з argb підсвічуванням і хаб на шість пристроїв. Це відмінний показник для сучасного пристрою, де ще є резерв на подальше поліпшення вентиляції. У хабі також є спеціальний контролер, який дозволяє реалізовувати можливість підсвічування вентиляторів. Для цього передбачено перемикання різних режимів роботи. Також є можливість синхронізації ефектів з материнською платою і управління оборотами вентиляторів через шім контролер материнської плати. Вентилятори обладнані спеціальними шестиконтактними роз’ємами, тому так просто замінити їх не вийде. Для накопичувачів 3.5 » передбачена корзина на два пристрої, один з яких кріпиться прямо зверху її. Доступ до всіх пристроїв дуже хороший і при бажанні їх можна легко замінити.

Корпус пропонує широкий функціонал і оснащення. Він розрахований на хорошу вентиляцію і установку довгих відеокарт, тому asus tuf gaming geforce rtx 3090 тут встановлюється без проблем. Це ж стосується великих кулерів на зразок noctua nh-d15. За оснащенням можна помітити, що це пристрій іншого рівня і тут крім хаба скрізь є сітки для уловлювання пилу. Виробник їх може встановлювати хоч у всі моделі, але тоді вони будуть банально дорожче, а тут, схоже, що корпус розрахований на середній рівень і тому тут навіть ні до чого причепитися.

У підсумку aerocool splinter duo – це ще один відмінний корпус для створення геймерської збірки середнього рівня з радіатором системи aio спереду.