Уряд кнр закликає виробників електромобілів до укрупнення і об’єднання

6

Квітнева статистика свідчила, що в китаї зареєстровано не менше 300 компаній, залучених у виробництво електромобілів. Центральна влада в останні роки стимулюють покупку транспортних засобів нового типу за рахунок субсидій, це призвело до появи безлічі дрібних виробників. Тепер керівництво країни прийшло до висновку, що ресурси використовуються неефективно, і галузь потрібно консолідувати.

Джерело зображення: bloomberg

Як зазначає bloomberg, ключовим показником оцінки ефективності діючих виробництв є ступінь завантаження складальних ліній. В даний час він в середньому по галузі не перевищує 53 %, що говорить про те, що наявні потужності необхідно використовувати більш ефективно. Міністр промисловості та інформаційних технологій кнр сяо яцин (xiao yaqing) на прес-конференції сьогодні заявив: «надалі виробники електромобілів повинні ставати більшими і сильнішими. Зараз на ринку занадто багато компаній, що випускають електромобілі. Вони переважно дрібні і розрізнені. Потенціалом ринку потрібно скористатися правильно, ми закликаємо до реструктуризації і злиття з метою подальшого підвищення концентрації».

Китайський ринок електромобілів став найбільшим у світі, за попередню п’ятирічку влада витратила на субсидування покупки громадянами транспортних засобів цього типу більше $5 млрд.влада окремих регіонів китаю надавала пільги організаторам виробництва електромобілів, але не всі компанії змогли домогтися успіху, частина з них вважається банкрутами. В одній тільки провінції цзянсу, наприклад, числиться близько 30 виробників електромобілів, але не всі з них видають продукцію.

Акції китайських виробників електромобілів на фондових майданчиках після таких заяв влади почали дешевшати. У гонконзі на 3,2% знизилися котирування акцій xpeng, цінні папери li auto подешевшали на 1,8 %. Реформи, до яких закликає уряд китаю, покликані оптимізувати модель національної економіки. Передбачається, що на законодавчому рівні буде встановлено вимогу до мінімального ступеня завантаження конвеєра, і якщо компанії в якійсь китайській провінції не будуть дотягувати до цільового показника, то дозволи на будівництво нових підприємств по збірці електромобілів в регіоні видаватися не будуть до тих пір, поки завантаження наявних виробництв не зросте до нормативного рівня.