Як skoda octavia стала бестселером, або 25 років історії одного з найпопулярніших авто в світі

6

Автомобілі skoda користуються підвищеним попитом як на європейському ринку, так і в росії — моделі бренду можуть похвалитися стильним кузовом, потужними і, що важливо, надійними моторами, а також сучасним оснащенням при адекватній ціні. І модельний ряд octavia, звичайно, є найважливішим надбанням виробника — всього за чотири покоління компанія продала більше семи мільйонів автомобілів даної лінійки. І тепер прийшов час відсвяткувати значний для автомобілебудування ювілей — octavia в цьому році святкує свої 25 років. На честь цього я вирішив показати, як знаменита лінійка змінювалася з плином часу.

Octavia, про яку мало хто пам’ятає (1959-1971)

Багато автомобілістів вважають, що skoda виробляє модельний ряд octavia з 1996 року, але насправді це трохи не так. Вперше назва octavia (перекладається з латині як» восьма » — це восьма модель, створена компанією після другої світової війни) з’явилося в арсеналі skoda ще в 1959 році, коли на заводі в млада-болеславі почали випускати дводверний седан на задньому приводі з незалежною підвіскою всіх коліс. Вже тоді автомобіль випускали з двома варіантами бензинового мотора-1,1 літра на 40 кінських сил і 1,2 літра з потужністю 45 коней. І хоча зараз це здається не зовсім серйозним, в ті часи автомобіль був дуже навіть спритним.

Більш того, в 1961 році виробник запропонував шанувальникам бренду ще й універсал під назвою skoda octavia combi — його оснастили безальтернативним 1,2-літровим мотором на 45 кінських сил. Цей варіант аудиторії сподобався навіть більше, ніж класичний седан — оригінальну skoda octavia зняли з конвеєра в 1964 році, тоді як універсал активно продавався аж до 1971 року. За цей період компанії вдалося реалізувати 365 400 примірників модельного ряду octavia, що на ті часи — відмінний показник.

Перше (сучасне) покоління (1996-2010)

У 1991 році компанія skoda auto увійшла до складу volkswagen group, а вже в 1992-му почалася розробка сучасного покоління octavia — в результаті автомобіль зібрали на платформі golf четвертого покоління в двох варіантах кузова. Купити новітню octavia можна було у форматі ліфтбека і універсала на бензиновому (1,6 літра при 75 конях або 1,8 літра на 125 конях) або дизельному двигуні (1.9 tdi на 90 кінських сил з рекордною витратою 5,1 літра на 100 км) від компанії volkswagen. Більш того, після 2000 року з’явилася версія rs з 1,8-літровим турбомотором — він видавав 150 коней, що і за сучасними мірках вельми гідно.

А ще вперше в історії octavia крім механічної коробки перемикання передач отримала «автомат» — його пропонували в якості дорожчої альтернативи мкпп, плюс з’явилися версії на повному приводі. Автомобіль настільки сподобався аудиторії, що виробництво першого сучасного покоління вирішили не припиняти аж до 2010 року, хоча вже в 2004-му було представлено друге покоління. І за ці 14 років skoda вдалося реалізувати понад 1,4 мільйона автомобілів, які збиралися в чехії, індії, росії, україні та казахстані.

Друге покоління (2004-2013)

На досягнутому інженери skoda вирішили не зупинятися, представивши в 2004 році друге сучасне покоління octavia на базі golf п’ятого покоління. Салон автомобіля став більш привабливим і комфортним, а під капотом з’явився бензиновий двигун з безпосереднім уприскуванням (fsi), який, як і всі інші представлені мотори, працював в парі з інноваційним «роботом» dsg з двома зчепленнями. При цьому від формату ліфтбека і універсала (користувався неймовірним попитом в європі) виробник все ще не відмовлявся, а від великої кількості варіантів двигунів у потенційного покупця могла закрутитися голова.

Skoda octavia поставлялася з бензиновими 1.2, 1.4 і 1.8 tsi, плюс була серія fsi з безпосереднім уприскуванням, а ще дизельні мотори 1.6, 2.0 tdi. Додатково покупцеві пропонували «механіку», «автомат» або «робота» з преселективной dsg, а в 2008 році, поки перше покоління все ще відмінно продавалося, skoda випустила рестайлінг другого покоління, продовживши йому життя аж до 2013-го. За цей період продажів транспортний засіб встиг стати справжнім бестселером-всього було продано 2,6 мільйона автомобілів.

Третє покоління (2012-2020)

За рік до того, як з виробництва зняли друге покоління, в чехії вже почали збирати нову octavia на базі новітньої платформи mqb, розробленої в volkswagen. Автомобіль все так же випускався в кузові ліфтбек і універсал з моторами материнської компанії — було відразу три бензинових варіанти (1.2, 1.4, 1.8 tsi), дволітровий дизельний мотор (2.0 tdi), а від «автомата» відмовилися — тепер купити модель можна було або на мкпп, або на «роботі» dsg-6. А ще в модельному ряду з’явився більш прохідний універсал skoda octavia scout з повним приводом, великим кліренсом і пластиковим обвісом.

Протримавшись на ринку всього чотири роки, третє сучасне покоління octavia відправили на рестайлінг — авто отримало нові роздільні фари, більш просунуту медіасистему і безліч дрібних додаткових опцій на зразок системи автоматичного паркування або захисту від зіткнень. Через рік, в 2017-му, на ринок європи випустили ще й варіанти з турбомоторами нового покоління, які відповідали сучасним екологічним нормам. Завершили виробництва третього покоління в чехії в 2019 році, на заводі в нижньому новгороді модель затрималася до 2020-го.

Четверте покоління (з 2019-поточний час)

У листопаді 2019 року компанія skoda офіційно представила четверте покоління octavia, яке в тому числі виробляється на заводі в нижньому новгороді (автомобіль в кузові універсал на території росії не представлений). На вибір потенційному покупцеві, як і раніше, пропонують значний набір різних моторів (1.6 mpi, 1.4, 2.0 tsi) в парі з мкпп, «роботом» або «автоматом», а найпотужнішим варіантом є 2.0 tsi на 190 кінських сил. Для міського автомобіля показник цілком гідний.

Природно, автомобіль отримав абсолютно новий кузов з впізнаваними елементами бренду, а в салоні з’явилася сучасна мультимедійна система з цифровою панеллю приладів, великим сенсорним екраном мультимедійної системи і масою корисних технологій. На поточний момент це самий просунутий автомобіль марки skoda, але, звичайно, виробник не стоїть на місці, вже зараз створюючи моделі майбутнього.